Ja, Spelinspektionen har beviljat Bygdegårdarnas Riksförbund licens för Landsbygdslotten.
En lott kostar 25 kronor. Lotterna säljs främst genom att teckna en prenumeration på ett paket med minst 8 lotter. Det innebär att ett lottpaket kostar 200 kr/mån. Om du inte väljer att betala med återkommande kortbetalning eller Autogiro tillkommer en fakturaavgift på 15 kr.
Dina lotter kommer i ett utskick som går ut runt den 15:e varje månad. Det kan ta mellan 2-6 veckor innan du får ditt första lottpaket, sedan får du dessa regelbundet varje månad.
Fysiska personer som är folkbokförda i Sverige och fyllda 18 år får delta i Landsbygdslotten.
Såklart kan du öka eller minska antalet lotter i din prenumeration.Kontakta kundservice och berätta hur du vill ändra din prenumeration så hjälper vi dig.
Din premie skickas vanligtvis till dig tre veckor efter vi mottagit din första betalning. Detta kan variera beroende på erbjudande.
För att säga upp din prenumeration kontakta kundservice.
Observera! • Du måste kontakta kundservice senast på fakturans förfallodag för att inte få hem nästa månads lottutskick. • Utebliven betalning gäller inte som uppsägning av prenumerationen.
Du kan betala dina lotter på flera sätt:
Fakturan som kommer i lottbrevet
Autogiro
Kort
Swish
För att få en överblick över dina betalningar kan du logga in på min sida och gå in under mina betalningar. Där kan du se om du har en obetald faktura och välja att betala den direkt via kort eller Swish.
Om du väljer att betala dina lotter med Autogiro eller återkommande kortbetalning så bjuder vi på fakturaavgiften. Betalning sker då automatiskt varje månad.
Du får dina lotter hemskickade omkring den 15:e varje månad. Senaste betalningsdag är det datum som står på fakturan, normalt näst sista bankdagen varje månad.
För att betala med Autogiro måste du anmäla det till oss. Om du har e-legitimation/bank-ID eller Mobilt bank-ID gör du det snabbast genom att fylla i vår digitala Autogiro-ansökan.
Om du inte har e-legitimation/bank-ID eller Mobilt bank-ID går det bra att fylla i vår Autogiro-blankett som du kan få skickad hem till dig genom att fylla i formuläret längre ner på den här sidan. När du fyllt i Autogiro-blanketten skickar du in den till oss, helt portofritt.
Det kan ta upp till tre veckor innan besked om anslutning kommer från banken. När din Autogiro-anslutning godkänts kommer det stå AUTOGIRO angivet på inbetalningskortet som medföljer i lottutskicket.
Om du redan betalat ditt lottpaket, och vi hinner dra beloppet via autogiro, tillfaller en av betalningarna nästa lottpaket.
Registrerar dig för autogiro nu så bjuder vi på fakturaavgiften (15 kr) varje månad!
Om du har missat att betala dina lotter innan sista betalningsdatum ska du betala in så snart som möjligt.
Om du av någon anledning råkar betala dubbelt tillfaller en av betalningarna nästa spelomgång.
Du loggar in på min sida genom att trycka på min sida-symbolen högst upp på sidan. Därefter får du upp ett fält som visare en QR-kod.
Om du har Mobilt BankID öppnar du upp appen på din telefon och scannar QR-koden. Därefter får du möjligheten att identifiera dig via Mobilt BankID. Följ instruktionerna i appen. När du genomfört legitimeringen är du inloggad på min sida.
Om du har BankID på samma enhet som du loggar in med kommer du automatiskt omdirigeras till BankID. Följ instruktionerna för att identifiera dig. När du genomfört verifieringen är du inloggad på min sida.
För att ändra dina uppgifter behöver du logga in på min sida. Det gör du genom trycka på min sida-symbolen högst upp på sidan. När du är inloggad går du in under mina uppgifter där du kommer få information om de uppgifter vi har om dig.
För att ändra dina uppgifter klickar du i den ruta du vill ändra och sedan fyller du i rätt uppgifter. När du är klar med ändringen trycker du på "spara dina ändringar". Om det blev fel och du inte vill uppdatera dina uppgifter trycker du på "ångra".
Om du behöver hjälp att ändra dina uppgifter går det bra att kontakta kundservice.
Om du upplever att du själv eller någon närstående spelar för mycket rekommenderar vi att kontakta Stödlinjen. Mer information om hur du kontaktar Stödlinjen hittar du påStödlinjen.se.