Läs om spel, risker och självavstängning HÄR

Skrapa fram en miljon!

För en rikare landsbygd!

Vanliga frågor och svar

Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svarat på dem åt dig. Om du ändå inte hittar svaret på just din fråga är du välkommen att kontakta kundservice.

Vad är Landsbygdslotten?

Landsbygdslotten är ett svenskt lotteri där du på varje lott har chans att vinna kontantvinster, där högsta vinsten är en miljon kronor. Bygdegårdarnas Riksförbund har licens av Spelinspektionen för att driva Landsbygdslotten.

-------

Varför har Landlotten bytt namn till Landsbygdslotten?

Landlotten byter namn till Landsbygdslotten för att tydliggöra lotteriets syfte, att generera intäkter till landsbygden via förbundets Bygdegårdar.

-------

Hur kan jag prenumerera på Landsbygdslotten?

För att teckna en prenumeration på Landsbygdslotten klicka här. Du kan också ringa vår kundservice på tel. 08-5800 2200 för att påbörja din prenumeration.

-------

Vad kostar det att prenumerera på Landsbygdslotten?

Standardpaketet är 8 st lotter per månad. Totalt kostar lotterna 200 kr plus 15 kr i faktureringsavgift. Du slipper faktureringsavgiften om du väljer att ha 12 st lotter (300 kr/mån) eller att betala via Autogiro.

-------

Hur betalar jag min lottprenumeration på Landsbygdslotten?

Du kan välja mellan att betala dina lotter via Plusgiro, Internetbank eller Autogiro. Tillsammans med lotterna får du förtryckta inbetalningskort i brevlådan varje månad. Senaste betalningsdag är det datum som står på fakturan, normalt näst sista bankdagen varje månad.

-------

Jag har ansökt om Autogiro. Är jag ansluten? Ska jag betala med det vanliga inbetalningskortet?

Det kan ta upp till tre veckor innan besked om anslutning kommer från banken. Fram till dess att AUTOGIRO står angivet på ditt inbetalningskort ska du betala lotterna med bifogat inbetalningskort.

-------

Vad händer om jag betalar och ni hinner dra beloppet via Autogiro samtidigt?

Om dubbel betalning skett tillfaller en av betalningarna nästa lottutskick.

-------

Vad gör jag om jag missat sista betalningsdag?

Om du har missat sista betalningsdatum, som normalt är den näst sista bankdagen i varje månad, betala in så snart som möjligt. Kontakta kundservice om du behöver skjuta upp sista inbetalningsdag.

-------

Jag vill ansöka om Autogiro. Hur gör jag?

Här kan du läsa mer och ansöka om Autogiro
Du kan också beställa en ansökan genom att kontakta vår kundservice.

-------

Är Landsbygdslotten vinster skattefria?

Ja, du behöver inte betala någon vinstskatt.

-------

Vad är maxbeloppet som jag kan hämta ut på min vinstlott, från ett ATG-ombud?

Vinster med ett värde upp till 1 000 kr utbetalas av ATG-ombud mot inlämnande av vinstlotten. Vinster överstigande 1 000 kr utbetalas av Landsbygdslotten.

-------

Jag har inte fått min vinst. Hur lång tid tar det innan jag får den?

Följande gäller för vinstlotter som har skickats in till kundservice:

25-kronorsvinster och vinst-ny-lott: Dessa vinstnivåer betalas ut i form av nya lotter. Är du prenumerant kommer lotterna tillsammans med nästa månads lottutskick. Är du inte prenumerant får du lotterna i ett separat brev efter en till fyra veckor.

50- och 100-kronorsvinster: Dessa vinstnivåer betalas ut i form av nya lotter. Är du prenumerant kommer lotterna tillsammans med nästa månads lottutskick. Är du inte prenumerant får du lotterna i ett separat brev efter en till fyra veckor.

Vinster värda 500 kr eller mer:  Kontantvinster betalas ut inom en till två veckor efter att vi har fått alla nödvändiga uppgifter från dig. Vid vinst av bil blir du kontaktad av oss.

-------

Jag vill förändra antalet lotter jag får hem per månad. Går det?

I nuläget kan du prenumerera på 8 eller 12 lotter per månad. Vänligen kontakta vår kundservice för en eventuell förändring.

-------

Vem får prenumerera på Landsbygdslotten?

Alla som är folkbokförda i Sverige och är över 18 år.

-------

På vilket sätt tar Landsbygdslotten spelansvar?

Vi på Landsbygdslotten tar spelansvar på stort allvar och har aktivt valt bort spelformer som medför ökad risk för spelberoende.

Landsbygdslotten har licens från Spelinspektionen som är tillsynsmyndighet.

Läs mer hur vi jobbar med spelansvar.

-------

Jag är rädd att jag själv eller någon närstående spelar för mycket. Hur kan jag få hjälp?

Har spelandet fått negativa konsekvenser för din hälsa, ekonomi eller relationer uppmanar vi dig att kontakta Stödlinjen för vidare råd.

-------

Hur gör jag om jag vill framföra klagomål?

Kontakta vår kundservice om du har några klagomål. Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt klagomål kan du kontakta Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Allmänna Reklamationsnämnden är en nämnd för alternativ tvistlösning.

-------

Hur avslutar jag min prenumeration på Landsbygdslotten?

Vill du säga upp din prenumeration måste du kontakta kundservice

Observera!
• Du måste kontakta kundservice senast på fakturans förfallodag för att inte få hem nästa månads lottutskick.
• Utebliven betalning gäller inte som uppsägning av prenumerationen.

-------

Hur hanterar ni personuppgifter?

Det kan du läsa mer på vår sida om integritetspolicy.

-------

Var hittar jag prenumerationsvillkoren?

Det kan du läsa mer på vår sida om allmänna villkor.

-------

Använder ni cookies?

Ja, du läsa mer på vår sida om cookies.

Hittar du inte svaret på just din fråga? Välkommen att kontakta kundservice.

Flera miljonchanser
Kittlande skraplycka med nya miljonchanser hem i brevlådan varje månad.

Vinst på var 4:e lott
Landsbygdslotten är en vinstrik skraplott med vinst på i genomsnitt var fjärde lott.

Pengar till landsbygden
Allt ekonomiskt överskott går till Bygdegårdarnas Riksförbund.

Spela med hjärtat på rätta stället - Köp Landsbygdslotten!

Förutom chansen att vinna en miljon, bidrar ditt lottköp till lokal utveckling och en mer levande närmiljö. Allt ekonomiskt överskott går till Bygdegårdarnas Riksförbund.